čtvrtek 17. listopadu 2011

Divadlo: Oblomov

Dejvické divadlo, listopad 2011

Naskytla se mi mimořádná příležitost vidět Ivana Trojana v oceněné roli Oblomova, tak jsem vyrazila do nepohodlných a skoro i nedůstojných podmínek, které svým divákům poskytuje Dejvické divadlo.

Trojana mám totiž naživo v divadle ráda: narozdíl od jeho rolí filmových, jsem byla poprvé moc příjemně překvapená, když jsem ho v Dealer´s Choice viděla v poloze, v jaké jsem ho z filmu neznala.

O Oblomovovi jsem měla měla představu jako o nudném lenochovi, který celé dny jen proválí na kanapi. Oblomov Ivana Trojana ale až takový lenoch není: je poměrně akční, hlavně pokud jde o to, jak unikat před odpovědností.

Zato lenost a odpor k jakékoli činnosti úplně odkapává z Oblomovova sluhy Zachara, kterého perfektně zahrál Igor Chmela. Jak jsem tak na něj koukala, měla jsem sto chutí vstát, popadnout ho za flígr a zamávat s ním, aby se probral a začal něco dělat :-) .

Takže představení bylo docela dobrý, i když mi nic moc nedalo.

V Dejvickém mají ale fakt rezervy a měli by zamakat na těchto věcech:


  • zrychlit obsluhu za barem v době přestávky!


  • a nechat Oblomovovi zašít tu díru v županu.