pátek 27. listopadu 2009

Film: Zoufalci

listopad 2009, biják na Letné

Šestice třicátníků bilancuje.

Absolventský film mladé české režisérky neměl nejlepší recenze, takže jsem na něj nešla s nějakým zvláštním očekáváním, ale hlavně ze zvědavosti, jak si filmaři bilancování třicátníků vůbec představují.

Výsledek mě příjemně překvapil. Náhoda tomu chtěla, že jsem šla na promítání po Metaxe a grogu, takže mi nejenže nevadilo, že film je sledem relativně samostatných scén, aniž by se namáhal s vyprávěním příběhu, ale momentálně mi vyhovovalo, že se nemusím držet žádných myšlenkových pochodů. Na druhou stranu chápu, že za střízliva to může někdo považovat za nedostatek :-)

Nemůžu říct, že bych film zařadila jednoznačně jako komedii - i když jsem se v některých scénách fakt bavila. Moc se mi líbila postava homosexuála Tondy - kvůli němu se na film podívám i někdy příště, až nám ho pustěj v tv... Bez něj bych nějak neměla důvod... Výborná je ve své roli i Simona Babčáková, ale v kontextu jí na autenticitě ubírá, že na 30 nevypadá, ve skupině s ostatními nevypadají jako spolužáci. Prostě postava i herečka dobrá, ale zasazená měla být do jiného prostředí (spíš do jiného filmu).

A až na jednoho zoufalce (spíš egoistického ješitného blba), jehož telefonát výborně doplňuje závěrečné titulky, to zas až takoví zoufalci nejsou :-)