neděle 30. prosince 2012

Divadlo: Sebevrah

Divadlo Rokoko, prosinec 2012

Hra s názvem Sebevrah má být podle charakteristiky na webových stránkách Městských divadel pražských "bláznivou komedií".
Podle toho, co jsem viděla, není ani jedním. O komedii se mluvit nedá, není čemu se zasmát, a místo bláznivé bych spíš použila výrazy bezduché, bez vtipu, bez jiskry, nudné a ponurosmutné. Je to také tak nějak hodně ruské.

Jedna z těch her, kdy jsem chtěla o přestávce odejít, abych se nemusela dívat na to, co se na jevišti odehrává. Neodešla jsem jen na přání doprovodu, kterého po sportovním výkonu bolely nohy, a nechtělo se mu ještě zvedat :-)

A tak jsem během zbytku představení přemítala o tom, že napsat si může kdo chce, co chce. Ale aby tohle někdo začal na divadle realizovat, nebo aby v tom dokonce přijal roli, to už musí být asi v dost mizerné (nejspíš finanční) situaci. Jinak si to nedovedu vysvětlit.

čtvrtek 6. prosince 2012

Divadlo: Sunny Boys

Divadlo Bez zábradlí, prosinec 2012

"Sunny Boys" je poměrně realistická komedie o dvou bývalých společně vystupujících komicích.

Zatímco Al (Zdeněk Žák) se před lety dobrovolně rozhodl skončit s kariérou, druhý z dvojice, Wilie (Karel Heřmánek), odchod parťáka a konec páru ani po 10 letech neskousl. Ješiný starý pán zavile odmítá normální komunikaci s Alem, která je nutná pro jedinečnou příležitost ještě jednou společně vystoupit a něco si tak vydělat.

Velmi realisticky napsané povahy stárnoucích herců - výborné výkony v hlavních rolích.

pondělí 3. prosince 2012

Film: Ano, šéfe!

Kino Lucerna, prosinec 2012

Pokud příznivci francouzského filmu a kuchyně očekávají:
- že odkoukají nějaký prima recept,
- že se pokochají noblesní vysokou obsluhou v prvotřídní restauraci,
- že se pokochají Paříží,
- že nebudou svědky žádné trapnosti,
- že se rozvine předem neočekávaný příběh,

tak ať na tento film nechodí, protože nic z výše uvedeného neuvidí.

neděle 2. prosince 2012

Divadlo: Rváč

Divadlo ABC, listopad 2012

"Člověka nepředěláš".
"A co předěláš? Nic nepředěláš".

Závěrečným rozhovorem tří oficírů by se dala shrnout adaptace ruské klasiky, prózy L. S. Turgeněva.

Hajzl zůstane hajzlem, a stejnou energii, jakou v bláhové naději vynaložíte na to, abyste mu pomohli, vynaloží on na to, aby vás nenáviděl a zlikvidoval. Dobro nebývá vždy odměněno.

Vynikající předloha, vynikající představení.